Lån og forsikring

PKH tilbyr gjennom Pensjonskasseforeningen og Storebrand lån og kjøp av skadeforsikringer. Dette tilbudet gjelder også for deg som er tidligere medlem i PKH.

Se lånetilbudet her.

Ung mann med briller sitter på en benk i en park og har sekk og en PC i fanget
Foto: Pexels / Andrea Piacquadio

Eksisterende medlemmer med boliglån i PKH

Styret i PKH har besluttet at vi ikke lengre skal tilby boliglån til våre medlemmer. For eksisterende medlemmer med boliglån i PKH vil det ikke bli noen endringer, og lånene vil løpe som tidligere.

  • Informasjon om ditt eksisterende boliglån i PKH

    Lenke til informasjon om ditt boliglån: Intrum

  • Avdragsfrihet

    Har du behov for avdragsfrihet må du kontakte PKH.

    PKH kan innvilge avdragsfrihet for en periode på inntil 5 år med mulighet for forlengelse ved søknad.

    Har låntaker fylt 60 år kan PKH bevilge avdragsfrihet i inntil 10 år med mulighet for forlengelse ved søknad. I denne perioden betales det kun renter på lånet.

  • Søknad om utsettelse av betaling av terminbeløp

    Søknad om utsettelse av betaling ved terminforfall skal være skriftlig, sendes til pensjonskassen og godkjennes av saksbehandler i pensjonskassen.

    Saksbehandler kan godkjenne søknad om utsettelse av terminbeløp på maksimalt 3 måneder.

    Søknad skal inneholde årsak/forklaring på hvorfor forfallsdato ikke overholdes, og hvilken dato vedkommende kan betale.

    • Kriterier for å få utsatt betaling;
      • Uforutsette utgifter
      • Bolig lagt ut for salg
    • Ved søknad om utsettelse sjekkes søkers tidligere nedbetalingsforhold.
      • Det kan søkes om betalingsutsettelse maksimalt 2 ganger pr låneforhold.
    • Svar på søknad skal være skriftlig og inneholde følgende informasjon;
      • Ny frist for innbetaling av terminbeløp
      • Hvor mye som skal innbetales ved forfall
      • Påløpt rentekostnad for utsettelse
  • Kontaktperson

    Frode Johansen

    E-post: frode.johansen@pkh.no