Brukerveiledning for arbeidsgiverportal
For å få tilgang til innloggede tjenester - Arbeidsgiverportal - må du logge inn gjennom ID porten. Du kan enten bruke BankID eller BankID på app.
Det er Sykehuspartner som godkjenner søknader.
Kundeportalen er delt inn i PKH Fellesordningen og PKH Legeordningen og består av:
- Medlemmer
- Ajourhold
- Oppgjør
- Dokumentdeling
Medlemmer
Menyvalget «Medlemmer» gir en oversikt over ansatte arbeidsgiver har rapportert til pensjonskassen. Følgende opplysninger vises:
- Personsøk
Mulighet for å søke opp medlemmer og filtrere etter ulike grupper.
- Oversikt over kommende pensjonister
- Søk på statusendringer
- Opptak av medlemmer i en periode.
Ajourhold
Denne er ikke i bruk. Egen rutine og prosess for ajourhold.
Oppgjør
Mulighet for å sende inn søknader, endringer og friskmeldinger.
- Søknader fra medlemsportalen. Søknader som er sendt i av medlemmer som ligger til godkjenning hos Sykehuspartner. I tillegg vises allerede godkjente søknader. Godkjente søknader oppretter sak i PKH sitt saksbehandlingssystem.
- Oppgjørsskjema. Sykehuspartner fyller ut informasjon i skjemaer i forbindelse med søknad, endring eller opphør av pensjon.
- Innsendte oppgjørssaker. Mulighet for å søke opp innsendte saker for en periode.
Dokumentdeling
Alt av meldinger med unntak av oppgjør og ajourhold kan lastes opp. Dokumenter blir lagret i kundeportalen.