Brukerveiledning for arbeidsgiverportal

For å få tilgang til innloggede tjenester - Arbeidsgiverportal - må du logge inn gjennom ID porten. Du kan enten bruke BankID eller BankID på app.

Det er Sykehuspartner som godkjenner søknader.

Kundeportalen er delt inn i PKH Fellesordningen og PKH Legeordningen og består av:

  • Medlemmer
  • Ajourhold
  • Oppgjør
  • Dokumentdeling

Medlemmer

Menyvalget «Medlemmer» gir en oversikt over ansatte arbeidsgiver har rapportert til pensjonskassen. Følgende opplysninger vises:

  • Personsøk

Mulighet for å søke opp medlemmer og filtrere etter ulike grupper.

  • Oversikt over kommende pensjonister
  • Søk på statusendringer
  • Opptak av medlemmer i en periode.

Ajourhold

Denne er ikke i bruk. Egen rutine og prosess for ajourhold.

Oppgjør

Mulighet for å sende inn søknader, endringer og friskmeldinger.

  • Søknader fra medlemsportalen. Søknader som er sendt i av medlemmer som ligger til godkjenning hos Sykehuspartner. I tillegg vises allerede godkjente søknader. Godkjente søknader oppretter sak i PKH sitt saksbehandlingssystem.
  • Oppgjørsskjema. Sykehuspartner fyller ut informasjon i skjemaer i forbindelse med søknad, endring eller opphør av pensjon.
  • Innsendte oppgjørssaker. Mulighet for å søke opp innsendte saker for en periode.

Dokumentdeling   

Alt av meldinger med unntak av oppgjør og ajourhold kan lastes opp. Dokumenter blir lagret i kundeportalen.